Her finn du eit lite utdrag av historiene de har fortalt oss

En familie tar en selfie på ferie

Når det uventa slår til

– Det heile skjedde sumaren 2023, då eg var i syden. Min telefon blei stjelt imens eg var å bada, og eg stod utan muligheit til å ringe eller ta kontakt med reisefølget mitt.

Heldigvis fikk eg hjelp frå ein lokal butikk som hadde ein PC tilgjengelig, og etter ein og ein halv time med spansk til engelsk oversetting fikk eg logga meg inn i nettbanken og registrert forsikringstapet. Det tok ikkje lange tiden før eg fekk pengane inn på konto, og eg kunne samme dag kjøpe meg ein ny telefon på ei lokal sjappe.

Snakk om å få redda ferien sin.

Rådgiverprat i banklokale med smilende rådgiver og kvinne

God hjelp frå banken

– Ingen kunne forutse hva som ventet meg da jeg først oppsøkte banken for forsikringsrådgivning. Rådgiveren viste ikke bare en imponerende kunnskap om ulike forsikringsalternativer, men skreddersydde også en løsning som passet perfekt til mitt liv og mine behov.
 
Jeg har aldri opplevd maken til personlig engasjement og eksepsjonell service. Banken og rådgiveren har virkelig gått langt for å sikre at jeg føler meg trygg og beskyttet i enhver livssituasjon. Fra skarpe råd til skreddersydde forsikringsløsninger, har de gjort en betydelig forskjell i mitt liv.
 
Det er ikke bare en bank for meg; det er en pålitelig partner som forstår mine behov og jobber hardt for å oppfylle dem.
 
Takk, for å gå utover for å gi den beste forsikringsopplevelsen. Det er enestående å ha en partner som virkelig forstår mine behov og jobber hardt for å oppfylle dem

Gjensynsglede på perrongen med to kvinner

Trygg på reise

– Egentlig er en forsikring noe en ikke ønsker å få brukt for, men du verden så utrolig fantastisk, når uhellet er ute. Januar for nøyaktig ett år siden, var vi i Spania.

Jeg var uheldig og falt ned fra en gangbro, som går opp fra stranden. Gjerdet jeg lente meg mot var ikke ordentlig festet, stokken gav etter og jeg falt en og en halv meter rett ned på ryggen, og fikk stokken under meg. Det resulterte i brist i ryggen.

Det ble sykebil, sykehus opphold, masse undersøkelser på sykehuset. Vi fikk tolk for å forstå spansken. Ett fantastisk sykehus i Marbella. Dagen etter transport hjem til ferieboligen.

Min mann og datter hadde kontakt med SOS International. Jeg fikk også fysioterapi, en utrolig flink fysioterapeut, veldig bra å få rask behandling.
Vi fikk lov til av SOS International å utsette hjemreisen, fikk dekket nye billetter. Bedre å trene der nede enn hjemme i Norge i snø og glatte veier.

Alt medisinsk utstyr, hjelpemidler, smertestillende, rullator og krykker, kunne vi hente, og fikk det dekket i etterkant.

Så en ting jeg vil nevne. Vår datter som var med oss, hadde erfaring som hjelpepleier, og kunne hjelpe sengeliggende som jeg var og trengte hjelp til alt. Det ble spurt om hun kunne få utsatt hjemreisen som egentlig skulle skje dagen etter, det var ja med en gang, så hun og datteren fikk nye billetter. Når vi kom hjem tok jeg direkte kontakt med Eika Forsikring og fikk en god sum som skulle brukes til fysioterapeut og trening.

Er utrolig takknemlig for å kunne få all denne hjelpen, når dagen helt plutselig ble snudd på hodet.

Når flyet står

–  Det er natt til 13. desember 2023 når jeg og pappaen min endelig skal sette snuten mot varmere strøk- nærmere bestemt vakre Thailand. Vi har et tidlig fly fra Værnes som skal ta oss til Gardermoen, Oslo før ruten mot Thailand begynner for fullt. Jeg gleder meg SÅ mye, og det vises på smilebåndet.

Vi går ombord på flyet. Venter. Og venter. Og venter. Og jeg blir mer og mer bekymret for om vi rekker det neste flyet. Det er nå informert om teknisk feil på flyet og vi må gå av. Med lite hjelp å få fra flyselskapet, får vi ikke tildelt ny avreise med det første, og det var heller ikke mulig å booke gjennom andre flyselskap- da vi uansett ikke hadde rukket flyet fra Oslo. Smilebåndet mitt er ikke lengre like blid og stort..

Frykter nå at turen er ødelagt og at vi må dra hjem igjen.. Men vi skulle jo til Thailand for å feire jul og nyttår med flere familiemedlemmer, vi kunne ikke gi opp.. Jeg så derfor ingen annen løsning enn å bestille nye flybilletter. Ringte også banken/forsikringsavdelingen midt oppi alt og fikk bekreftelse på at det mest sannsynlig ville ordne seg med den forsikringen jeg hadde og hvis grunnen til forsinkelse fra flyselskapet var av gyldig grunn. 

Vel fremme i Thailand sender jeg inn skademelding med all nødvendig informasjon. Og det tok ikke mange dagene før jeg hadde fått tilbake pengene fra forsikringen. Rask behandling og en skikkelig god forsikring som alle burde benytte seg av når man plutselig står oppi det.
Så hjertelig takk til banken og forsikringsavdelingen!

Kvinne og to barn lager middag

Når livet endrar seg

–  Jeg endte opp på Arbeidsavklaringspenger, også blei jeg aleine og skulle tegne en innboforsikring for leiligheten jeg leide. 

Jeg ringte til banken og møtte på en veldig trivelig mann, og mens vi snakket om innbo, så kom vi i prat om hvilken situasjon jeg hadde kommet i med tanke på arbeidsavklaringspenger.. 

Da gjorde han meg oppmerksom på at med den personforsikring jeg hadde, så mente han at jeg hadde krav på månedlig utbetaling for tapt arbeidsinntekt, dette visste ikke jeg selv at jeg hadde. Han ba meg ringe den avdelingen å undersøke, og dette gjorde jeg. 

Og det han fortalte meg stemte, så jeg fikk etterbetalt en god sum for de månedene jeg hadde gått på arbeidsavklaringspenger, og fikk en sum på over 8000 kr hver måned etterpå.. 

Det hjalp meg veldig mye, siden inntekten min ikke var stor fra før av. 

Jeg er så takknemlig og glad for at han gjorde meg oppmerksom på det, og hverdagen min ble mye enklere når jeg hadde den forsikringen. 
Den tegna jeg når jeg var 18 år gammel og skulle kjøpe bil, og jeg er så glad for at jeg gjorde det, for den har redda meg nå i ettertid når jeg endte med å bli ufør.

Alle burde ha en slik forsikring, for den dagen man eventuelt skulle komme i en slik situasjon hvor man ikke lenger kan jobbe og kanskje ender opp som ufør, så har man en sikkerhet i en slik forsikring som kan gjøre hverdagen litt lettere.. 
Takk Eika for at dere sørget for at jeg tegna den når jeg var ung.

Mann og dame i bil som smiler til hverandre

Når bilen streikar

–  Jeg byttet forsikring på grunn av gode tilbud og hjelp. Jeg fikk først tilbud om pluss forsikring med god pris, men ville ha pluss forsikring med maskinskade. Banken var ikke vond og be, så de ga meg et like godt tilbud til den forsikringen jeg ønsket. Det var veldig bra, for når først uhellet var ute, var det behov for å ha bilforsikring.

Jeg fikk nemlig problemer med girkassen på bilen, ca et halvt år etter innføring av forsikring i ny bank. Jeg meldte inn skaden via nettstedet til banken, fikk så svar på mail og gode telefonsamtaler med forsikringsselskapet. Dette var min første store skade på bilen og da var det behov for å ringe forsikringsselskapet, for å få info om hva jeg burde gjøre og hvem jeg burde kontakte. Jeg fikk svar fort, og beskjed om hva jeg burde gjøre. Det jeg trengte å gjøre, var å godkjenne egenandelssummen, resten av utgiftene dekket forsikringsselskapet. 

Da tiden var inne for å ha bilen på verksted, så har jeg forsikring på å få leiebil. Utleierselskapet til verkstedet ga meg ikke en bil og mente jeg måtte finne andre alternativer. Da ringer jeg forsikringsselskapet og de ber om å få kontaktinfo til utleieselskaper. Noen minutter etterpå ringer utleierselskapet og sier de har en bil ledig til meg.

Jeg hadde leiebil i ca en uke og bilen var ferdig og klar. Jeg ble positivt overrasket over forsikringselskapet som hadde gode tips og råd, samt ikke minst tok oppgjør med de det gjaldt, når jeg ikke fikk det som jeg hadde krav på. Veldig fornøyd med forsikringsselskapet og kommer ikke til å endre forsikringsselskap med det første.

 

Tusen takk for alt de har delt - vi håper på mange fine møte og historier i åra som kjem 💚